top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תנועם

כתיבת ספר קומדיה - מה זה אומר לכתוב קומדיה?

כתיבת ספר קומדיה - מה ההבדל בין ספר קומדיה לקומדיה רומנטית? אילו דגשים יש לשים לב כשכותבים קומדיה? הכל במאמר הבא.

כתיבת ספר קומדיה

אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני ממש אוהבת לצחוק או לקרוא על סיטואציות מגוחכות מהחיים.


וזה פחות או יותר הז'אנר הזה - סיפורים שמרגישים אמיתיים (ולרוב הרבה מהם מבוסס על סיטואציות אמיתיות שקרו לסופר אבל לא רק) ומייצרים הזדהות וצחוק אצל הקוראים.


מה הציפייה של הקורא?

לצחוק. להזדהות. אנחנו רוצים לקרוא על המסיבה ההזויה ההיא שהדמות בכלל לא רצתה להגיע אליה ואז היא פגשה שני אחים הזויים שמאוחר יותר באותו ערב התזמזמו בלהט (סיפור אמיתי) ולצחוק כמה הזוי ומגוחך הדמות הראשית הרגישה.


שימו לב שיש הבדל בין קומדיה – שנועדה בעיקר להצחיק – לבין קומדיה רומנטית, שהצחוק בה חשוב אבל גם הרומנטיקה משחקת חלק חשוב.


אני מאוד אוהבת לעבוד על קומדיות ישראליות – יש לנו בארץ חוש הומור מעולה וטיפוסים שאפשר למצוא רק כאן. אם אתם מתעניינים בכתיבת ספר קומדיה, אשמח ללוות אתכם בתהליך.


דגשים בכתיבת ספר קומדיה

כשאתם כותבים ספר קומדיה, שימו לה לדגשים הבאים:

  • לשמור על אמינות – גם כשהסיטואציה הזויה (כמו זו שתיארתי למעלה) חשוב לחשוף לבנות אותה טוב ולייצר אמינות. אנחנו רוצים שהקוראים יצחקו וייהנו ממנה ולא ירימו גבה וירגישו חוסר אמינות.

  • דמויות עגולות – טוב, זה חשוב בכל ז'אנר, אבל במיוחד כאן. לרוב בקומדיות העלילה די חסרת אקשן או מתח, לכן חשוב שהדמויות עצמן יהיו ממש ממש טובות, כדי למלא את החלל הזה ולמשוך את הקורא להמשיך להתעניין בעלילה, למרות שהיא די שגרתית.

  • לא ליפול לסטיגמות – יצא לי לראות לא פעם סופרים שמנסים להצחיק את הקורא שלהם, ובניסיון לעשות את זה הם נופלים לדמויות שטוחות וסטיגמטיות. היזהרו מהאישה היפה חסרת האישיות והרזה במיוחד שכולם רוצים, היזהרו מהשמנה המגוחכת שכולם צוחקים עליה, היזהרו מהחתיך שעושה את כל הבחירות הנכונות. אנחנו רוצים דמויות מעניינות ומורכבות.

41 צפיות0 תגובות
bottom of page